Menu

چه کنیم در زمان روزه داری تشنه نشویم؟

0 Comment


 اما راه هایی وجود دارد که می‌تواند این احساس تشنگی را در طول مدت روزه داری به حداقل برساند:

– در گام اول برای تامین آب بدن، نوشیدن شش تا هشت لیوان مایعات در فاصله افطار تا سحر ضروری است، البته این حجم مایعات لزوما نباید آب باشد و مصرف شیر، چای، دوغ و … هم جزو آن محسوب می‌شود، اما نوشیدن دوغ در وعده سحر توصیه نمی‌شود، چرا که موجب تشنگی فرد در طول مدت روزه داری می‌شود.

– استفاده از سبزیجات و انواع میوه به مقدار زیاد در وعده سحر سفارش می‌شود، استفاده از این خوراکی‌ها که بخش عمده آنها از آب تشکیل شده می‌تواند در رفع تشنگی در طول مدت روزه‌داری موثر باشد.

– خواب بعد از سحر مناسب نیست و افراد بعد از صرف وعده سحری نخوابند و یا حداقل مدت زمانی را بیدار بمانند، چرا که خواب بلافاصله بعد از وعده سحری تشنگی و گرسنگی را به همراه دارد.

– افراد در وعده سحر از نوشیدنی خاک شیر یا شربت آبلیمو کم شیرین استفاده کنند اما مصرف چای در وعده سحر توصیه نمی شود، چرا که این نوشیدنی مدر (ادرار آور) است و می تواند موجب کم آبی بدن و ایجاد احساس تشنگی در فرد شود.

–  همچنین مصرف غذاهای سرخ کردنی و حجیم در وعده سحر هم مناسب نیست و این غذاها نیز عطش فرد در طول مدت روزه را افزایش می‌دهند.

منبع: وبدا (رسانه سلامت)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code