Menu

نکته بهداشتی: حفظ سلامت در گرمای شدید

0 Comment


برای حفظ سلامت در گرمای شدید و موج گرما به این توصیه‌ها عمل کنید:

۱- آب بدنتان را تامین کنید:

  • مقدار زیادی آب بنوشید، حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید. برای اینکه بدانید آب بدنتان کافی است به رنگ ادرارتان توجه کنید- اگر ادرارتان کم‌رنگ یا بیرنگ است، آب بدنتان کافی است.
  • اگر به دلیل ابتلا به یک بیماری زمینه‌ای، پزشکتان مصرف مایع را برای محدود کره است، با دکترتان درباره اینکه در هوای گرم چقدر آب باید بنوشید، مشورت کنید.
  •  از نوشیدنی‌های داغ یا شیرین‌شده از جمله چای و قهوه پرهیز کنید (چرا که کم‌آبی بدن را بدتر می‌کنند).
  •  اگر به بیرون از خانه می‌روید، یک بطری آب همراه داشته باشید.
  • به مقدار کافی در یخچالتان آب سرد و در فریزرتان یخ داشته باشید.

۲- بدنتان را خنک نگهدارید:

  • نوشابه‌های سرد و وعده‌های کوچک غذاهای سرد مانند سالاد و میوه مصرف کنید.
  • لباس‌های گشاد سبک با رنگ روشن ساخته شده از مواد طبیعی مانند کتان بپوشید.
  • از نور خورشید دور بمانید.
  •  اگر لازم به بیرون از خانه بروید، ضد آفتاب بزنید و کلاه بر سر بگذارید.
  • طوری برنامه‌ریزی کنید که در  اوج گرما (ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر) بیرون از خانه نباشید.
  • حوله‌های مرطوب یا کیسه یخ روی بازوها یا گردنتان بگذارید یا پاهایتان در آب سرد فرو ببرید.
  •  دوش آب سرد بگیرید. فعایت جسمی‌تان را به حدقل برسانید، کارهای خانه را در ابتدای صبح که هوا خنکتر است انجام دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code