Menu

نکته بهداشتی: توصیه‌های خانگی برای برطرف شدن سوزش سردل

۰ Comment


به گزارش همشهری آنلاین، غذاهای چرب، پرادویه، نعناع، قهوه،  شکلات، الکل و دخانیات می‌توانند سوزش سردل ایجاد کنند.

افرادی که به سوزش شدید یا مکرر مبتلا هستند ممکن است لازم باشد برای کنترل علائم به پزشک مراجعه کنند.

*با ایجاد برخی  تغییرات در شیوه زندگی می‌توانید سبب کاهش بروز علائم  سوزش سر دل شوید.

  • پس از صرف غذا  تا دو ساعت دراز نکشید.
  • از مصرف غذا یا مایعات دو تا سه ساعت قبل از خواب خودداری کنید.
  • سرتخت را ۱۵ سانتی متر بالا ببرید.  بالا نگهداشتن سر با افزودن بالش یا استفاده از بالش بلند به اندازه بالا بردن سر تخت  موثر نیست و می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.
  • کافئین را حذف کنید یا میزان مصرف آن را محدود کنید.
  • از مصرف نوشابه‌های گازدار پرهیز کنید.
  •  از مصرف سیگار خودداری کنید.
  •  در صورت امکان مصرف داروهای ضد التهابی را کاهش دهید یا قطع کنید.
  • از مصرف غذاها و گوشت‌های پرچرب، غذاهای سرخ شده، سس‌ها، غذاهای پرادویه و ترش، گوجه فرنگی و نعناع خودداری کنید.
  • در صورت چاقی وزن خود را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code