Menu

نکته بهداشتی: بحران اقتصادی و سلامت قلب شما

0 Comment


به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، افراد در بحران‌های اقتصادی احساس استرس می‌کنند، کمتر غذا می‌خورند یا غذاهای ناسالم می‌خورند و ذهنشان همیشه مشغول دخل و خرجشان است. این عوامل ممکن است اثرات زیانباری بر سلامت قلب شما بگذارد.

در چنین شرایطی باید سبک زندگی سالمی داشته باشید و تلاش کنید عوامل خطرساز برای بیماری قلبی- عروقی را کنترل کنید.

رعایت این نکات به شما برای حفاظت از سلامت قلبتان در دوران بحران اقتصادی کمک می‌کند:

– غذای سالم و ورزش بیشتر کلید سلامت قلب شماست: رژیم غذایی سالم باید حاوی پنج وعده میوه و سبزی در روز باشد. به جای پرخوری در رستوران‌ و فست‌فود فروشی‌ها غذاهای تازه و سالم در خانه‌تان بپزید. ورزش حتی اگر در حد نیم ساعت پیاده‌روی در اطراف خانه‌تان باشد، به سلامت قلبتان کمک می‌کند.

– از دوا و دکتر کم نگذارید: نرفتن به نزد دکتر به خصوص هنگام علائم هشدار دهنده بیماری در شما ظاهر شده است، نخریدن داروها یا نصف کردن قرص‌های مصرفی‌تان برای کاهش هزینه‌ها سلامت شما را به خطر می‌اندازد و در درازمدت خرج بیشتری روی دست شما می‌گذارد.

– سیگارتان را ترک کنید و خودتان از دود سیگار  محیطی دور نگهدارید: سیگار کشیدن یک اعتیاد پرهزینه است که خطر دچار شدن به بیماری‌های قلبی را هم افزایش می‌دهد.

– چربی‌های خونتان را در حد طبیعی نگهدارید: چربی‌های خونتان را اندازه بگیرید و بر اساس نتایج آزمایش برای بهترین روش پایین نگهداشتن چربی‌های بد شامل تری‌گلیسرید و کلسترول LDL و بالا نگهداشتن چربی‌های خوب مانند کلسترول HDL  مشورت کنید.

– فشار خونتان را به طور مرتب اندازه بگیرید: فشار خون بالا ممکن است نشانه‌های چندانی در شما ایجاد نکند، اما شما در معرض عوارض قلبی مرگبار قرار می‌دهد، برای همین است که به آن «قاتل خاموش» می‌گویند. اگر فشار خون بالا دارید، داروهای موثر بسیاری برای درمان آن وجود دارد که پزشکتان ممکن است برای شما تجویز کند. اگر فشار خونتان طبیعی است، با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم آن را طبیعی نگهدارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code