Menu

مواد خوراکی کاهش دهنده خستگی و افزایش انرژی را بشناسیم

0 Comment


به گزارش خبرنگار مهر، متخصصان برای مقابله با خستگی مداوم مصرف برخی مواد خوراکی را توصیه می‌کنند.

مصرف یک لیوان آب همراه با آبلیمو می‌تواند به اندازه یک فنجان قهوه در صبح انرژی بخش باشد. مصرف آب یک لیموترش می‌تواند ۴۰ درصد نیاز روزانه ویتامین C بدن را تأمین کند. افزودن لیموترش به رژیم غذایی موجب تقویت متابولیسم بدن شده، از افزایش انسولین پیشگیری می‌کند، و پتاسیم موردنیاز برای کمک به بهبود عملکرد مغز و اعصاب را تأمین می‌کند.

لوبیا بهترین منبع غذایی حاوی فیبر است و انرژی بلندمدتی را برای بدن تأمین می‌کند. این ماده غذایی بخصوص برای افراد گیاهخوار می‌تواند منبع جایگزین پروتئین گوشت قرمز باشد.

آهن به سلول‌های قرمز خون در انتقال اکسیژن به نقاط مختلف بدن کمک می‌کند. از این رو کمبود آهن با خستگی همراه است. سبزی‌جات پربرگ یکی از مواد خوراکی جذب سریع آهن تلقی می‌شوند. اسفناج هم حاوی منیزیم، ماده معدنی مهم فرآوری انرژی بدن است.

تخم مرغ یک ماده غذایی ارزشمند برای افرادی است که ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهند و نیاز به دریافت انرژی زیادی دارند. تخم مرغ دارای اسیدآمینه ضروری است که می‌تواند نحوه استفاده گلوکز توسط ماهیچه‌ها را بهبود بخشد. تخم مرغ همچنین منبع خوب آهن، پروتئین، آنتی اکسیدان، و ویتامین‌های متعددی است.

صبحانه حاوی مقادیر مناسب پروتئین و کربوهیدرات می‌تواند به حفظ انرژی در طول روز کمک کند. جو دوسر یکی از مواد خوراکی همراه با بالاترین میزان فیبر محلول است. فیبر محلول برای ساعت‌ها در معده می‌ماند و در نتیجه احساس سیری برای مدت طولانی ادامه می‌یابد.

مطالعات نشان می‌دهد که شکلات تلخ منبع خوب آنتی اکسیدان‌ها بوده و موجب بهبود خلق و خو و همچنین سطح هوشیاری می‌شود. مصرف یک چهارم شکلات تلخ می‌تواند یک دسر پرانرژی باشد. به گفته محققان هر چقدر درصد میزان کاکائو بیشتر باشد (حداقل ۷۰ درصد) فواید آن بیشتر خواهد بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code