تلویزیون در آگهی های بازرگانی از اغراق و افراط پرهیز کند

اعضای شورای نظارت بر سازمان صداوسیما رعایت برخی شئون اجتماعی و فرهنگی در پخش آگهی های بازرگانی و پرهیز از اغراق و افراط را مهم برشمردند و اعتماد مردم به صداوسیما را یک اصل خدشه ناپذیر دانستند که می بایست در تمامی برنامه ها مورد عنایت جدی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، اعضای این شورا در نشستی موضوع عملکرد مالی و بودجه ای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سازمان صدا و سیما، تبلیغات بازرگانی و رعایت برخی شئون اجتماعی و فرهنگی در پخش آگهی های بازرگانی و همچنین سهم پخش آثار انیمیشن ایرانی را بررسی کردند. 

جلسه ۴۸۶ شورای نظارت بر سازمان صداوسیما به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای و با حضور اعضای شورای نظارت با موضوع بررسی عملکرد مالی و بودجه ای سال ۱۳۹۹ و نیز پیش بینی های برنامه ای و بودجه ای سال ۱۴۰۰ سازمان صداوسیما با حضور معاون منابع مالی و سرمایه انسانی، مدیرکل بازرگانی و رئیس مرکز طرح و برنامه سازمان صداوسیما در محل دبیرخانه شورای نظارت برگزار  شد.

در این جلسه مسوولان حوزه های مالی و برنامه و بودجه سازمان صداوسیما کمک و مساعدت به ایجاد رونق در تولید و بهبود کسب و کار را با توجه به سال جهش تولید و تأکیدات مقام معظم رهبری از جمله سیاستگذاری های جدید مدیریت پخش آگهی های بازرگانی عنوان کردند.

در این راستا از ابتدای سال جاری پخش پیام های بازرگانی که هم موجب افزایش تولید و هم کمک به ایجاد اشتغال و کارآفرینی شود در دستور کار قرار گرفته است که در نتیجه این اقدامات با پخش آگهی های کارخانجات و صنایع، تعدادی از کارخانجات که تعطیل شده بود رونق گرفته و هم چنین اقبال مردم به استفاده از محصولات آنها افزایش پیدا کرده است. با پخش پرحجم آگهی های بازرگانی محصولات داخلی گرایش به استفاده از لوازم خانگی داخلی افزایش پیدا کرده، سهم سبد خانوارها از مصرف لبنیات افزایش پیدا کرده و موجب توسعه فعالیت های موسسات آگهی دهنده شده است.

همچنین با سیاستگذاری های انجام شده سهم تبلیغ محصولات و لوازم صنعتی و فنی نسبت به خدمات افزایش پیدا کرده است.

در این جلسه برخی از برنامه های پیشنهادی سال ۱۴۰۰ سازمان از جمله اینکه: سازمان صداوسیما قصد دارد تا سهم پخش آثار انیمیشن ایرانی به داخلی را به سه چهارم افزایش دهد و حدود ۷۰۰ قسمت سریال نیز برای باکس های شبانه در نظر گرفته شده است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این تولید و پخش برنامه های جذاب و پرمخاطب فعلی شبکه ها ادامه پیدا خواهد کرد و نسبت به تقویت سیگنال رسانی به ویژه افزایش سرانه دریافت HD اقدامات لازم انجام خواهد شد.

اعضای  شورای نظارت پس از استماع گزارشات فوق و برنامه های حوزه مالی و بودجه ای سازمان، رونق تولیدات رسانه ملی به ویژه در حوزه نمایشی و بهبود کیفیت آثار را خواستار شده و بر ضرورت افزایش برنامه های جذاب و پرمخاطب تأکید کردند.

در ادامه اعضا تاکید داشتند باتوجه به رقابت رسانه ای شایسته است مدیران بخش های مختلف رسانه ملی مستمراً مناسب با نیاز و ذائقه مخاطب برنامه های گوناگون و متنوع در موضوعات و ساختارهای مختلف خصوصاً در موضوعات اجتماعی و خانوادگی به ویژه برنامه های مفرح و شاد تولید و پخش کنند .

نمایندگان قوای سه گانه در شورای نظارت رعایت برخی شئون اجتماعی و فرهنگی در پخش آگهی های بازرگانی و پرهیز از اغراق و افراط را مهم برشمردند و اعتماد مردم به صداوسیما را یک اصل خدشه ناپذیر دانستند که می بایست در تمامی اقدامات و برنامه ها مورد عنایت جدی قرار گیرد.

اعضای شورای نظارت مدیریت صحیح مالی و استفاده بهینه و مطلوب از امکانات و نیروی انسانی و افزایش بهره وری و همچنینرضایت مندی مردم از برنامه های سازمان صداوسیما و کارکنان رسانه ملی از دست اندرکاران را اصلی مهم و اساسی دانستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code